keskiviikko 13. huhtikuuta 2016

Matka Englantiin # 2

Bussipysäkillä odottamista aamuyöllä.

Kuten tietänettekin, niin mänin käymään Englantiin toista kertaa vierailemaan Koalan luona. Matkalla ei ollut mitään muuta erityistä syytä kuin se, että matkustaminen on kivaa ja Koala on mukava.
Matka alkoi sumuisissa merkeissä Suomesta, kuten kuvista näkyy. Ilma oli kylmän pirtsakka ja usva oli kietoutunut koko Helsingin ympärille. Miun toinen isosisko saattoi minut bussiin, vaikkei ollut saanut nukuttua paljoakaan, kun Filiph riehui kauheasti koko yön (kisulit jäivät hoitoon hänen luokseen ekaa kertaa ja pärisivät paljon).

Aluksi ei näkynyt mitään lentokoneesta, mutta pilvien päällä on aina aurinkoista.

Tanskan kohdalla pilvet hälvenivät ja alkoi maatakin näkyä.
 Saavuin perille ajallani ja huoh... Englannin junat! Jos kukaan matkustaa ikinä Englannissa junilla niin valittaminen VR:stä varmasti jää. Junat on myöhässä, ylitäynnä ja tuntuvat menevän miten sattuu. Etenkin Lontoon alueen junat vain sekoilevat.
Pääsin kuitenkin vaikeuksien ja hyvin ahtaan seisomismatkustamisen jälkeen Clapham Junctionilla vaihtamaan Winchesterin junaan. Kuuntelin hyvää musaa ja katselin maisemia. Minut löi hieman ällikällä se, miten pitkällä kevät jo oli jo siellä.

Perillä minua odotti Koala ja läksimme hänen yliopistolleen syömään (en ollut ehtinyt syödä Lontoossa laisinkaan) ja hakemaan esitteitä (hän esitteli Suomessa yläastelaisille ja lukiolaisille Winchesterin yliopistoa ja ulkomailla opiskelua).

En ole ikinä ennen nähnyt magnoliapuuta! Ihana ja huumaava ilmestys.

Olen monesti ihaillut kuvista Koalan ikkunasta näkyviä auringonnousuja. Kostea ilma ja laakso on mitä kaunein yhdistelmä värien iloittelulle.

Olimme päättäneet ottaa tämän lomailun rennosti, mutta silti juoksentelimme 12-21k askelta päivittäin. Ei kai omalle luonteelleen mitään mahda. Ainut asia mikä lomasta hieman harmitti oli Lontoon leffalippujen kovat hinnat, koska olisimme halunneet katsoa Kung Fu Panda 3:sen. Mutta 14,99£ (n.~20€) on aivan liikaa lipuista! Menimme sitten Helsingissä katsomaan ja maksoimme lipuista 7,40€ :D

Paahtoleivistä tehty veistosmaalaus.

En kyl itte arvosta yhtään, että syömäkelpoista ruokaa tuhlataan näin.... hmh.

Ihania kirsikankukkia oli kampuksella.

Karppilampi ylipiston pihalla.

Näitä veijareita kasvoi ojissakin ja tienpenkoilla.

Kävimme syömässä Englannin vanhimmassa pubissa miun syntymäpäivänä.

Kiipesimme näköalatasanteelle. Oltiin kuitenkin just syöty, niin istuimme hetken alhaalla sulattelemassa ruokaa ennen kuin kävimme portaiden kimppuun.

Oon näköjään kuvaillut mitä sattuu siellä ylhäällä :D Olen vaan ihmeissäni möllöttänyt maisemaa ja en tarkkaillut kameraa ollenkaan.

Ylhäällä on varmaan myös mukava istua vaan penkillä katsomassa avautuvaa maisemaa. Mäen päällä oli myös taloja.

Jääteetä ja mielettömän ihanaa kahvikakkua So Winchesterissä. Kiitos Koala!

Oliko lämmintä? Oli! Kävelimme t-paidassa ja rasvasimme ittemme, ettei palaisi. Vain yhtenä päivänä satoi vettä. Southamptonissa kävi välillä viluisa tuuli, mutta silti kävelimme rannassa ja söimme pehmistä, koska keli ei eronnut juurikaan Suomen alkukesästä.

Southampton oli kummallinen sekoitus vanhaa ja uutta. Siellä täällä oli keskiaikaisa muurinpätkiä modernien hotellien seisoessa vieressä.

Söpöt talot on söpöjä.

Merivesi oli vihreää samalla tavalla kuin esim Italiassa kalkkinen vesi.Tuo oli myös ensikosketukseni Atlanttiin.

Joku mysteerinen alkkaripulju. Mikä lie ketjupuot on.

Terveyskaupassa oli "terveyskarkkeja." Hintaa oli ihan mukavasti esim. nuo neljä lakupötköö oli 2,50€.

Taivaskärriajelu!

Thames-joki ja U2-areena.

Shaarddi. Aina kun Koala näkee vilauksenki siitä ja se huutaa Shard.

Hotellin käytävä muistutti hassusti laivaa.

Ihanaa seljankukkalimua ja marjoja.

En ole ikinä ennen yöpynyt neljän tähden hotellissa.

Siellä oli amme johon menin likoamaan Lushin kylpylallon kanssa :---D

Hämmentävä kokoelma käsirasvaa, saippuaa, shampoota, kenkäplankkityynyä, kylpymyssyä, kynsiviilaa, topspuikkoja yms yms pikku romua. Varas... lainasin hotellista vain kynän.
Matkustimme yhdessä Suomeen, koska Koala tuli katsomaan Valitsen sinut!-musikaalin enskaa ja kertomaan lapsukaisille Englannin ihmeistä. Ja muuten vain myös käymään Suomeen, koska Suomi. Lontoossa olimme niin väsyneitä, ettemme tehneet paljoa mitään :D

Etsi kuvasta Irlantiin menevä kone.

Kattokaa nyt miten söpön näköstä on ko pilvet vaeltaa ja toi Englanti näyttää ihan tilkkutäkiltä :D

Toin mammalle och pappalle tuliaisiksi Spam-lihajuttua ja hyi helvetti miten pahaa se oli! Se haisi jo paistaessa etovalle ja oli kamalan makuistakin :D Se on kuulemma englantilaisten opiksleijoiden tonnikala.

-----
En tiedä milloin seuraava matka on. Varmaan ensi keväänä, kun meen valmistujaisiin käymään ja kantamaan romua apuna Suomeen :) Jos kovasti innostun nii saatahan mie syksylläkin käydä.

1. Valmistujaiset on sit vasta lokakuussa... :D Että pitkään saat odottaa kyl Englannissa valmistujaisia, jos tuut huhtikuussa kylään. Kiva oli reissu! Harmi ettei sulla ole yhtään kuvaa Popcultista täällä, tai raporttia siitä. Olisi kiva kuulla sun raportti koko tapahtumasta, mitä tykkäsit! Ehkä teet siitä erikseen päivityksen?

1. Teen erikseen siitä jutun, joo :D En tunge kaikkii samaan.

2. No niin, nyt siis tajusit, miksi magnoliat on mun lempipuita! Ne on vaan kauneimpia! Ja sellainen on saatava meidänkin pihalle :)

1. Toivottavasti se dödö on mieluinen jonka ostin kissanhoitopalkaks! Ja ymmärrän hyvin nyt, miksi se on lempipuusi <3